Dieta 1500 kcal

O tym, że nadwaga stanowi chorobę cywilizacyjną XXI wieku przekonuje się coraz więcej osób. Na ten moment, prawie 50% Polaków narzeka na nadmiar tkanki tłuszczowej. Wynik ten jest efektem siedzącego trybu życia i znacznie gorszego odżywiania.

Liczba osób borykających się z nadwagą stale wzrasta. Interweniuje nawet polski rząd, wprowadzając ograniczenia w sprzedaży produktów wysokokalorycznych w szkołach czy prowadząc kampanię społeczną mającą na celu uświadomić ludzi o konsekwencjach złego żywienia.

Jak schudnąć? Dieta 1500 kcal.

Odpowiedź na pytanie „Jak schudnąć?” padała już tysiące razy. Zwykle sugestia jest bardzo prosta – mniej jeść i więcej się ruszać. To całkiem dobry pomysł, niestety jego realizacja nie jest zbyt łatwa. Ludziom brakuje samodyscypliny, motywacji i czasu. Zawsze znajdują jakąś wymówkę.

A gdyby tak… tylko skupić się na diecie? Czy wówczas uda nam się zgubić zbędne kilogramy? Jak pokazują przykłady wielu osób, stosowanie samej diety pozwala schudnąć i to w całkiem dobrym tempie.

Przykładem skutecznej diety jest jadłospis 1500 kcal, czyli rozwiązanie ograniczające zalecane spożycie o 500 kcal w przypadku kobiet i 1000 kcal w przypadku mężczyzn. Czy nie jest to zbyt radykalna zmiana żywieniowa?

I tak. I nie. Przede wszystkim, dieta 1500 kcal to nie głodówka. Posiłki dostarczane muszą być pełnowartościowe i zdrowe. Należy unikać tzw. pustych kalorii i jeść tylko zdrowe produkty. Powinno się unikać także słodyczy, napojów gazowanych i słodkich soków.

Dieta zakłada przyjmowanie pięciu posiłków w trakcie doby, w równych odstępach czasu (około 3 godziny). Jadłospis powinien składać się z następujących dań (podane godziny są przykładowe, można je swobodnie modyfikować).

Śniadanie (8:00)

Jajko, Płatki Owsiane, Mleko 0,5%

II Śniadanie (11:00)

Tuńczyk w sosie własnym, pełnoziarniste pieczywo

Obiad (14:00)

Brązowy ryż, pierś z kurczaka gotowana na parze/pieczona, szpinak

Podwieczorek (17:00)

Łosoś, pełnoziarniste pieczywo, brokuły

Kolacja (20:00)

Chudy twaróg, oliwa z oliwek

W zależności od generowanego zapotrzebowania przy danej porze dnia, można swobodnie modyfikować jadłospis. Całość nie powinna przekroczyć 1500 kcal.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*