Czy kreatyna jest skuteczna na masę mięśniową?

Proces budowania masy mięśniowej z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Trudy treningu i diety są ogromne. Dodatkowo, trzeba liczyć się z wydatkami na suplementację. Wszak bez niej, o dobre rezultaty jest niezwykle trudne.

Jednym z najczęściej wykorzystywanych suplementów diet przy realizacji treningu i diety na masę jest kreatyna. To jeden z najsilniejszych, dostępnych preparatów na rynku. Jej skuteczność działania stoi naprawdę na bardzo wysokim poziomie.

Kreatyna to doping?

Jednym z największych mitów krążących na temat kreatyny jest ten mówiący o tym, że kreatyna stanowi doping. To absolutna nieprawda. Kreatyna to związek, który naturalnie występuje w organizmie człowieka, co oznacza, że jego suplementacja jest w pełni dozwolona.

Co więcej – powszechnie wykorzystywana jest przez zawodowych sportowców. Nie znajduje się na liście środków niedozwolonych, może być stosowana w dowolnych ilościach.

Jak działa kreatyna?

Kreatyna to środek, którego działanie jest niezwykle silne. W organizmie człowieka odpowiedzialna jest za resyntezę ATP. Jej suplementacja wpływa na:

  • Zwiększenie wydolności i wytrzymałości włókien mięśniowych
  • Zwiększenie masy mięśniowej
  • Szybszą regenerację po wysiłku
  • Zwiększenie siły

Nie dziwi zatem fakt, że kreatyna ma aż tylu zwolenników. Spektrum oddziaływania jest niezwykle szerokie.

Czy kreatyna jest bezpieczna?

Stosowanie kreatyny zgodnie z zaleceniami nie niesie za sobą żadnego ryzyka. Nie mniej jednak, warto realizować to w cyklach by uniknąć dolegliwości związanych z nerkami i wątrobą (zbyt długi czas stosowania kreatyny może mieć degradujący wpływ na te narządy).

Jak stosować kreatynę?

Kreatynę należy stosować dwa razy na dobę w przypadku dni nie treningowych i trzy razy na dobę w przypadku dni treningowych. Dawka suplementu powinna być ustalana indywidualnie, w oparciu o wagę danej jednostki. Najczęściej stosuje się następujące przeliczenie: 1g kreatyny na każde 10 kilogramów masy ciała (dawka całkowita dzienna).

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*